Wanneer tijd daadwerkelijk geld waard is …

Time is money: een staalhard cliché dat we hier nog even extra zullen bekrachtigen. Kwestie van origineel te zijn en de waarheid achter het cliché in de verf te. Hoewel er niet vaak bij wordt stilgestaan, heeft de laadtijd van uw website een niet te onderschatten impact op uw business.

Ongeduldige bezoekers

Laten we van start gaan met enkele cijfers in evolutie. Een studie van Akamai wees uit dat vóór 2006, 75% van de bezoekers nooit terugkeerden naar websites die meer dan 8 sec laden. In 2006 was het geduld teruggeschroefd naar 4 sec. In 2009 kwam Akamai tot volgende vaststellingen in verband met de verwachtingen van bezoekers:

  • 47% verwacht dat een webpagina binnen de 2 sec geladen is
  • 40% verlaat een webpagina als de laadtijd meer dan 3 sec bedraagt
  • 52% van de online kopers beweert dat een snelle laadtijd de loyaliteity aan een website beïnvloedt
  • 14% gaat elders e-shoppen als de webpagina traag laadt; 23% stopt met e-shoppen en gaat iets anders doen
  • 64% van de teleurgestelde shoppers gaat een volgende keer elders online winkelen

U kan zelf wellicht bedenken hoeveel geduld de doorsnee bezoeker anno 2011 nog heeft?

Wat denkt Google ervan?

Niet enkel bezoekers, maar ook zoekmachines houden van snel ladende websites. Op Googles webmaster blog staat te lezen dat de laadtijd voortaan deel uitmaakt van het algoritme dat de ranking van een website in zoekresultaten bepaalt. Onderzoek toonde aan dat het verkeer naar een website aanzienlijk verhoogt wanneer de laadtijd vermindert. Anderzijds hebben veel websites heel wat verkeer verloren sinds Google de laadtijd geïntegreerd heeft in haar algoritme.

Ook al dienen bepaalde cijfers genuanceerd of in een bepaalde context geïnterpreteerd te worden, een positief verband tussen de snelheid van een website en het bezoekersaantal of de rankingpositie in Google kan niet ontkend worden.

Bij ons ben je gelukkig aan het juiste adres

Bij de antwoordtijd (Nederlands voor  “responsetime”) van een website zijn er 2 belangrijke factoren

Optimalisatie door de webbouwer(s)
80% van tijdsgerelateerde problemen kunnen teruggebracht worden naar een reeks van foutieve keuzes tijdens de ontwikkelfase van het project. Bij creativitijd houden we tijdens elke fase van het ontwerpproces rekening met het optimaliseren van de website. Allen door deze manier van werken kunnen we er zeker van zijn dat eindproduct volledig aan de wensen van de klant voldoet

Hosting op maat
Als u een investering gedaan heeft in een professionele website wilt u natuurlijk dat dit online uitstelraam van uw bedrijf dag en nacht bereikbaar is. Om ervoor te zorgen dat uw (toekomstige) website snel op het scherm van de bezoeker getoverd word, werken we samen met een de belangrijkste spelers in België: Combell.

Als officiële verdelen van Combell-oplossingen kunnen we 24 op 24 beroep doen op hun kennis en infrastructuur en zo de best mogelijke thuisbasis voor uw website te verzekeren.