Het Belang Van Google

Het belang van Google en zijn invloed op het aantal bezoekers van de website kan onmogelijk overschat worden.Steeds meer internetters zien de populaire zoekmachine als dé ingang tot alle informatie die beschikbaar is op het internet.

Het is dan ook belangrijk dat uw website gekend (en geliefd) is bij Google.

Door de ervaring die we afgelopen jaren hebben opgedaan op het vlak van SEO (een modewoord voor het optimaliseren van uw website voor diverse zoekmachines) kunnen we tegenwoordig indrukwekkende resultaten voorleggen. De technieken die ervoor zorgen dat uw website hoog scoort bij “el Goog” passen we bij elk project toe.

Testcase

Als testcase hebben we samen met Fructicausa www.tak-21.be gelanceerd. Deze website biedt informatie over een van hun belangrijkste verzekeringsproducten.

Omdat de kostprijs van een adwords-campagne voor trefwoorden met een hoge “aanklikwaarde” al snel kan oplopen besloten we om te focussen op de terugvindbaarheid van de website van bepaalde trefwoorden bij Google.

Dat we geslaagd zijn in onze missie is een understatement. Zo levert een zoektocht op “tak 21” bij google.be een 8ste plaats op. Daarmee laten we Dexia, Ethias en andere financiële specialisten (heel) ver achter ons.

Analyse van de verzamelde data

Door een grondige analyse van de bezoekers van de website komen volgende interessante cijfers naar boven drijven:

  • 80,61 % van alle bezoekers hebben hun weg gevonden via Google
  • Een bezoeker raapleegt gemiddeld 5 pagina’s per bezoek
  • 3 en een halve minuten is de gemiddelde bezoekersduur van de website

De combinatie van een doorgedreven optimalisatie voor zoekmachines en uitgebreide bezoekersanalyse laat ons toe om de website steeds verder aan te passen aan de wensen het doelpubliek.

foto: http://www.flickr.com/photos/johannes-p-osterhoff/4775162612/sizes/o/in/photostream/