Bedrijven starten campagne om kmo’s te stimuleren webshop te openen

Enkele grote bedrijven zijn samen met MKB-Nederland een campagne gestart die het midden- en kleinbedrijf moet stimuleren om naast een website ook een webwinkel te openen. Deelnemers wordt diverse kortingen beloofd.

Uit onderzoek zou zijn gebleken dat veel Nederlandse ondernemers met een klein tot middelgroot bedrijf weliswaar een website hebben, maar deze niet weten uit te bouwen tot een webshop. De campagne ‘Nederland Verdient Online’ zou het midden- en kleinbedrijf daarbij moeten helpen. Aan het initiatief nemen Google, ING, PostNL en MKB-Nederland deel.

Deelnemers aan ‘Nederland Verdient Online’ krijgen van Google een advertentietegoed van 100 euro en ING geeft 100 euro korting op iDeal. MijnWinkel belooft een gratis webshop voor een half jaar waarbij PostNL toegang biedt tot verzendmodules, terwijl Weebly een .nl-domeinnaam in de aanbieding heeft. Ook zouden ondernemers gratis persoonlijke trainingen kunnen krijgen over het opzetten van een webwinkel.

Volgens het ministerie van Economische Zaken kan het programma ondernemers helpen om een goed werkende webshop te openen: “Door dit initiatief worden ondernemers gestimuleerd de kansen te pakken die digitaal winkelen ze biedt. Dat levert hen meer omzet en de Nederlandse economie meer banen en inkomsten op”, aldus minister Verhagen.

Bron: tweakers.net